Regieversterkend handelen

Het beste instrument ben je zelf!

Herken je jezelf hierin?

Je hebt hart voor het onderwijs-vak.
Je bent niet voor niets leerkracht of docent geworden.
Toch merk je dat het regelmatig niet lekker loopt.
Je school voert vernieuwingen door en jij moet daar iets mee


 

 

 

Is dit waar je tegenaan loopt?

Er heerst onrust in de klas.
Leerlingen doen niet wat je vraagt en dat 
geeft een paniekgevoel.
Je voelt je regelmatig gefrustreerd, bezorgd of boos.
Je ervaart werkdruk en vindt het lastig je grenzen te bewaken. 

 

 



 

 

Coaching voor leraren

En is dit wat je wilt?

 

Met zelfvertrouwen en plezier je vak uitoefenen
Ontspannen communiceren met impact
Duurzaam reïntegreren vanuit burn-out 
Inzichten en handvatten om klassenmanagement te optimaliseren

 

Contact opnemen

 

Inzichten, praktische handvatten en inspiratie!

Van negatief en lastig naar positief denken en doen, plezier en succes.

Gebruikmakend van
Expliciete Directe Instructie
NLP
Teach like a Champion  
Roos van Leary
Stephen Covey
Video-coaching
Voice Dialogue
Vijf rollen van de leraar

 

Opdrachtgevers van Kloos Coaching zijn scholen, leraren en particulieren uit onderwijs en andere sectoren

Scholen

Directeuren, teamleiders en afdelingsleiders benaderen KC&T om leraren te coachen of trainen op uiteenlopende thema’s en heeft  opdrachten uitgevoerd voor medewerkers en teams van o.m.:

Ashram College, Alphen aan den Rijn
Bosch en Hovenschool, Heemstede
Carmel College, Gouda
CBS de Sleutel, Rotterdam
Koningin Beatrix School, Papendrecht
de Meander, Gouda | Michaëlschool, Boxtel
Michaëlschool, Boxtel
OBS Noordhove, Dordrecht
Prinses Beatrix School, Heemstede
St. Nicolaaslyceum, Amsterdam
2e van der Huchtschool, Soest
Basisschool de Wadden, Haarlem
Wantijschool, Dordrecht

Leraren

Leerkrachten en docenten nemen ook zelf contact op onafhankelijk van de werkgever.
Zij willen de touwtjes terug in handen, die hen ontglipt waren.
Kloos Coaching & Training ondersteunt leraren, vaak met video-coaching, om regie-versterkend handelen in de klas verder te ontwikkelen.
Het voorkomen van een burn-out of reïntegratie zijn thema’s waar KC&T leraren in begeleidt.

Klanten beoordelen mij gemiddeld met een 8, 8,5 en 9!

Ook bedrijfsartsen verwijzen leraren door met werkgerelateerde problemen zoals overspannenheid, stress en burn-outklachten.

Reacties van leerkrachten en docenten na een coachtraject:

“Jij hebt mij aan het denken gezet hoe ik dingen op een andere manier zou kunnen aanpakken. Dat heb ik de volgende keer meteen geprobeerd. Het werkte bij de groep én paste bij mij!”

“Ik heb veel aan het traject gehad. Het bekijken van de videobeelden heb ik als prettig ervaren en heb er veel van geleerd.”

“Ellen kon een veilige sfeer creëren. Mijn re-integratie, om na 20 jaar weer een volledige klas te draaien, is gelukt. Het heeft mij geholpen mijn klassenmanagement op orde te krijgen.”

“Ellen stelt de juiste vragen waardoor bewustwording plaatsvond.”

“De rust die ze uitstraalde waardoor ik geen blokkades voelde. Ik kon alles aan Ellen kwijt zonder angst gevoelens. Ze onderscheidt zich door niet alleen te praten maar ook te doen. Je wordt echt zekerder tijdens de sessies en tot diep nadenken gezet.”

“Ik vond het fijn dat er ook veel positieve punten besproken werden en er werd tussendoor goed samengevat.
 Ik vond de Skype sessies tussendoor erg handig, zo kon ik meteen de dag erna weer met nieuwe tips verder.

Waar kan ik jou mee helpen?

Heb je vragen of wil je graag meer informatie? Neem dan direct contact met me op.